Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Kazuniu Polskim - zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.spkazunpolski.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niektóre pliki do pobrania (pdf.doc.) nie są dostępne cyfrowo (powód: Aktualnie trwają prace nad konwersją tych plików do wersji dostępnej cyfrowo.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Jolanta Kwiatkowska

Drogą kontaktu na adres korespondencji można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Główną siedzibą szkoły jest budynek przy ul. Szkolnej 2 w Kazuniu Polskim. Budynek szkoły składa się z głównego budynku dwupoziomowego oraz hali sportowej połączonej z budynkiem głównym łącznikiem, czyli zabudowanym korytarzem. Sekretariat znajduje się na parterze po lewej stronie. Na terenie szkolnym znajduje się parking dla samochodów oraz stanowisko ze stojakami na rowery. Wejście główne wewnątrz budynku prowadzi do łącznika z halą sportową, wejścia do szatni oraz na parter. Przez szatnię można przejść do sali zajęć Integracji Sensorycznej. Na parterze znajduje się stanowisko dla pracowników obsługi, przejście do świetlicy szkolnej, po prawej stronie korytarz dolny z sekretariatem, pokojem nauczycielskim, salami lekcyjnymi oraz toaletą dla pracowników szkoły. Sekretariat znajduje się po lewej stronie i prowadzi do gabinetu dyrektora szkoły. Na pierwsze piętro prowadzą podwójne schody. Na górnym piętrze znajduje się gabinet psychologa, sala logopedyczna, biblioteka, cztery sale lekcyjne, pracownia komputerowa oraz toalety damska i męska. Do budynków prowadzą cztery wejścia: wejście na halę sportową, wejście główne do budynku głównego, wejście boczne do budynku głównego, wejścia do sali oddziału przedszkolnego. Wejście główne do budynku głównego oraz na halę sportową jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Do głównego wejścia prowadzi pochylnia. Zamontowany jest dzwonek. Wejście na halę sportową jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Hala sportowa oraz część główna budynku połączona jest łącznikiem dostosowanym do poruszania się na wózku inwalidzkim. Przy wejściu do oddziału przedszkolnego zamontowany jest dzwonek. Wejście do sali prowadzi przez dwa niskie schodki. W sali przedszkolnej znajduje się wyjście ewakuacyjne. Prowadzi bezpośrednio do parku. Nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Ma kilka schodów oraz poręcz. Kolejne wyjście ewakuacyjne z głównego budynku szkoły jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Prowadzi bezpośrednio do parku.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze są szerokie, dostosowane do poruszania się na wózkach inwalidzkich.

Dostosowanie schodów

Schody w budynku głównym prowadzą do szatni, do świetlicy, na piętro budynku. Nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Schody prowadzące na pierwsze piętro budynku mają poręcze zamontowane z jednej strony.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Pochylnia znajduje się przed wejściem głównym. Jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform dla osób z niepełnosprawnością.

Dostosowanie parkingów

Parking jest placem z wyznaczonymi 20 miejscami do parkowania. Trzy miejsca znajdujące się najbliżej budynku szkoły przeznaczone są do parkowania dla osób z niepełnosprawnością oraz do parkowania busa rozwożącego uczniów ze szkoły do domu.

Prawo wstępu z psem asystującym

Wejście z psem asystującym jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu oraz spełnieniu warunków. Osoba wchodząca z psem asystującym powinna okazać status psa asystującego oraz zaświadczenia o jego szczepieniach. Pies powinien być wyposażony w uprzęż. Możliwość wejścia na teren placówki nie zwalnia jego opiekuna z odpowiedzialności za szkody poniesione przez psa.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Skorzystanie z tłumacza języka migowego jest możliwe po wcześniejszym ustaleniu terminu na miejscu lub online.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 grudnia 2024 15:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jolanta Kwiatkowska
Ilość wyświetleń: 157
19 grudnia 2024 16:01 (Jolanta Kwiatkowska) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
19 grudnia 2024 15:58 (Jolanta Kwiatkowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
19 grudnia 2024 15:57 (Jolanta Kwiatkowska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.